Specjaliści
Szkoła Podstawowa nr 1 w Przemyślu zatrudnia specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej.
- Pedagog szkolny
- Pedagog specjalny
- Psycholog
- Logopeda
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO pedagog szkolny – Aneta Karszyń
| ||
Dzień tygodnia | godziny pracy pedagoga szkolnego | Zajęcia terapeutyczne |
Poniedziałek | 10.30 – 12.30 |
14.35 – 15.20 grupa: klasy VII-VIII |
Wtorek | 10.40 – 12.40 |
12.45 – 13.30 grupa: klasy I-III |
Środa | 09.30 – 11.30 12.35 – 13.35 | 13.40 – 14.25 grupa: klasy V |
Czwartek | 08.30 – 08.45 09.45 – 12.30 | ------------------------------------------- |
Piątek | 10.40 – 12.40 12.30 - 13.30 | 08.00 – 8.45 grupa: klasy VI 11.45 – 12.30 grupa klasa IV |
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO psycholog szkolny – Karolina Gołąbek
| |
Dzień tygodnia | godziny pracy psychologa szkolnego |
Poniedziałek | 12.00 – 15.30 |
Wtorek | 11.00 – 13.30 |
Środa | 08.00 – 10.30 |
Czwartek | ------------------- |
Piątek | 12.00 – 14.30 |
GODZINY PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO pedagog specjalny – Monika Styranka-Koniuszy
| |
Dzień tygodnia | godziny pracy pedagoga specjalnego szkolnego |
Poniedziałek | 11.45 – 12.45 13.40 – 14.40 |
Wtorek | 09.50 – 12.00 |
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
- Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić
Rola pedagoga szkolnego
Podstawowa rola pedagoga szkolnego to przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
Pedagog szkolny:
udziela uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych
udziela uczniom porad w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych
udziela porad i pomocy uczniom doświadczających trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych
przeciwdziała skrajnym formom niedostosowania społecznego młodzieży
rozpoznaje warunki życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego
udziela pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze i dydaktyczne
organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom opuszczonym, osieroconym, uczniom z rodzin patologicznych, wielodzietnych, uczniom wychowującym się w rodzinach o szczególnie trudnej sytuacji materialnej
wnioskuje o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanie środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich
prowadzi zajęcia profilaktyczne i wychowawcze dla dzieci
Do kogo mogę się zwrócić o pomoc?
Na terenie szkoły do: nauczyciela, wychowawcy, pedagoga, każdego pracownika szkoły.
Do instytucji państwowych: Ośrodek Pomocy Społecznej, Policja, Sąd Rodzinny, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Możesz także dzwonić: Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie: Niebieska linia – 0 800 120 002, Telefon Zaufania: 16 621 23 36 od pon. do pt. w godz. 18-20, Rzecznik Praw Dziecka 16 678-33-82
PSYCHOLOG SZKOLNY
Psycholog szkolny jest osobą, która podejmuje różnorodne działania na rzecz prawidłowego rozwoju uczniów. Diagnozuję ich potencjalne możliwości oraz przyczyny niepowodzeń szkolnych, a także trudności w funkcjonowaniu społecznym. Współpracuję z pedagogiem szkolnym, nauczycielami, rodzicami i różnymi instytucjami, aby pomóc każdemu uczniowi, który wymaga takiej pomocy. Prowadzę także warsztaty psychoedukacyjne w klasach oraz zajęcia socjoterapeutyczne. Główną metodą mojej pracy jest jednak rozmowa i obserwacja. Uświadamiam mechanizmy funkcjonowania dziecka w klasie, rodzinie i wśród rówieśników. Pomagam uczniom odnajdywać i wzmacniać ich mocne strony, wspieram w pracy nad wadami. Zajmuję się więc profilaktyką, wychowaniem i wspieraniem możliwości dziecka. W razie konieczności – przeprowadzam interwencje wychowawcze.
Każdy uczeń, który przeżywa trudności emocjonalne, popada w konflikty z rówieśnikami lub dorosłymi, czuje, że w szkole, na podwórku lub w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co go niepokoi i nie pozwala spokojnie żyć, bawić się i uczyć, ma trudności w nauce lub przeżywa duży stres przed klasówkami, sprawdzianami czy odpowiedziami ustnymi może przyjść do mnie po pomoc i wsparcie.
Także rodzice, którzy są zaniepokojeni zachowaniem dziecka w domu lub w środowisku rówieśniczym, chcieliby lepiej zrozumieć swoje dziecko czy pomóc mu w nauce, w gabinecie psychologa szkolnego mogą znaleźć wskazówki wychowawcze, porady oraz wsparcie emocjonalne.
Obowiązuje mnie tajemnica zawodowa – wszystko, co jest powiedziane w moim gabinecie, tutaj też zostaje. W atmosferze zaufania i szacunku pomagam odnaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.
Logopeda:
Mowa stanowi podstawę rozwoju osobowości dziecka i prawidłowego przebiegu procesów myślowych. Czuwanie nad przebiegiem jej rozwoju od najwcześniejszego dzieciństwa jest ważnym zadaniem rodziny a później przedszkola i szkoły. Zaburzenia mowy przyczyniają się do powstawania trudności szkolnych. Prawie wszystkie dzieci, u których stwierdzono wady wymowy, mają kłopoty w nauce przedmiotów wymagających od dziecka poprawnego pisania, czytania i wypowiadania się. Dzieci z wadami artykulacyjnymi popełniają nie tylko w czytaniu, ale i w piśmie te same błędy, które wykazują w mowie spontanicznej. Uczeń z takimi problemami bardzo często unika odpowiedzi w szkole. Konsekwencją mogą być złe oceny. Rodzice dzieci obserwują u nich nerwowość, kłopoty ze spaniem, małomówność czy też unikanie kontaktów z osobami obcymi. Zdarza się, że dzieci, które są dobrze przygotowane do lekcji wolą się nie wypowiadać, nie zgłaszać do odpowiedzi. Pojawiają się u nich somatyczne objawy lęku przed mówieniem, takie jak: ból głowy czy brzucha. Należy zatem pamiętać, że mowa ma bardzo duże znaczenie w dojrzałości szkolnej i nauce. Dlatego też tak ważne jest wczesne dostrzeganie wad artykulacyjnych i ich korekcja. Mowa jest głównym środkiem porozumiewania się między ludźmi, a jej prawidłowy rozwój stanowi podstawę kształtowania się osobowości dziecka.
Każde zajęcia logopedyczne dla dzieci w naszej szkole są dostosowywane do indywidualnych potrzeb oraz ich możliwości. Prowadzone są w formie zabawy. Dostosowane są do wieku dziecka. Dzięki czemu terapia staje się przyjemna dla dziecka oraz zachęca je do dalszej pracy.